Expeditie Robinson

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Expeditierobinson
Op zoek naar Expeditierobinson? - Zoek Expeditierobinson in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Expeditierobinson, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Expeditierobinson > Forum > Interview Karin (robinson 2000)
  Webmaster  1. Geplaatst op 07 januari 2004 om 00:08 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Na reality-tv komt de realiteit
Door Jan van Mullem
De Doetinchemse Karin Lindenhovius had begin 2000 haar opleiding aan de Hotelschool afgerond, maar nog geen werk gevonden. Ze zat thuis, las de krant. Haar blik werd getrokken door een advertentie.
Een oproep van SBS 6, dat deelnemers zocht voor De Bus, een nieuw reality-televisieprogramma.
Lindenhovius schopte het tot de laatste selectieronde. Kapster Antonette, levensgenieter Jop en de onberekenbare Seki mochten aan boord, maar voor de goedlachse dochter van een Achterhoekse opticien was geen stoeltje weggelegd. Toch hoefde Lindenhovius niet lang te wachten op haar televisiedebuut. De makers van Expeditie Robinson, evenals De Bus een nieuw realityprogramma, pikten haar op en dropten haar in juni 2000 met andere survivalkandidaten op Sri Buat, een tropisch paradijsje voor de kust van Maleisië.
Bijna acht weken bracht ze op het eiland door, met nauwelijks voedsel, duizenden zandvlooien en steeds minder mensen om haar heen. De avonturen van de donkerharige Lindenhovius en haar collega-Robinsons werden een grote hit voor Net 5. Op 17 december was de ontknoping, op televisie welteverstaan.
De zwaar vermagerde Doetinchemse, op dat moment allang thuis een vezel- en vetrijk ‘aansterk-dieet’ volgend, versloeg haar laatst overgebleven concurrente én vriendin Eva met vijf tegen drie stemmen. De prijs? Een bedrag van 50.000 euro. En mogelijk het begin van een mooie carrière, waarbij ze haar faam en bekende koppie ten gelde zou kunnen maken. Zoals zo vaak liep het anders.
„Teruggekomen van het eiland begon ik meteen aan mijn studie bedrijfskunde”, zegt Lindenhovius, inmiddels drie jaar ouder - nu 29 - en vanuit Doetinchem verhuisd naar Amsterdam, waar ze als horecabedrijfsadviseur voor brouwerij Heineken werkt.
„Het was hard studeren. Tijd om op uitnodigingen voor tv-programma's in te gaan, had ik nauwelijks. Ik heb alleen ja gezegd tegen optredens in Waku Waku, Life & Cooking en De Nachtsuite - waarin ik samen met die vent van Who wants to be a millionaire te gast was. Toen het eindelijk rustiger werd met mijn studie, was de tweede serie van Expeditie Robinson al op tv. En was Karin Lindenhovius al een beetje verleden tijd. Ik heb nog in wat bladen gestaan - best leuk - maar verder niks. Vond ik eigenlijk ook niet zo heel erg, al had het me zeker interessant geleken om meer te doen op televisie.”

Suriname
Van de 50.000 euro heeft ze geen cent over. „Ik heb het uitgegeven aan mijn studie, een stereo-installatie, een snowboard, een schilderij - te groot voor mijn huidige, piepkleine woning in Amsterdam - en aan een reis naar Suriname. Die heb ik samen met Eva, de andere finaliste, gemaakt. We hebben Melvin, die grote neger uit de eerste serie, daar opgezocht. Eva heeft trouwens een deel van het geld gekregen. Dat hadden we op het eiland zo afgesproken, toen nog niet bekend was wie zou winnen. Eva en ik hebben elkaar in die weken van mateloos afzien enorm gesteund. We vonden daarom dat we beiden een prijs hadden verdiend. Ach ja, ook in andere programma’s zullen finalisten wel eens een dealtje hebben gesloten.” Terugkijkend op haar avontuur heeft ze nergens spijt van. „Ik heb me sociaal en eerlijk opgesteld, ben mezelf gebleven op dat eiland. Een beetje zoals Jutta, ook mijn favoriete uit de laatste serie. Tuurlijk was het af en toe extreem uitputtend. De heftige stormen die over Sri Buat konden razen, staan me nog helder voor ogen. Lagen we daar in een krakkemikkig, zelfgemaakt hutje van takken en olifantengras, de wind die je bijna wegblies. Maar er waren net zo veel prachtige momenten. Ik herinner me vooral de ochtenden. De zon die bijna opkwam, in mijn bikini richting de waterkant, oesters uitsnijden voor het ontbijt. Hemels, als het je lukte om daar oog voor te hebben.”
Ze zou zo weer meedoen. Vanwege de enorme kick, iets tot een goed einde brengen wat niet iedereen volhoudt. „Zo denk ik nu. Die tweede serie, in 2001, daar kon ik niet naar kijken. Het maakte me te emotioneel, bracht te veel herinneringen boven. Jutta en Derk heb ik zien winnen. Geweldig. Toen had ik het waarschijnlijk allemaal verwerkt.”

bron: http://www.krantenonline.nl/

Kelly  2. Geplaatst op 07 januari 2004 om 15:16 uur   quotenieuw berichtemailedit 

thnx

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X